Шановні батьки!

Ви можете звернутись по допомогу в комунальний заклад "Харківський інклюзивно-ресурсний центр Харківської міської ради"

Для отримання послуг в Харківському інклюзивно-ресурсному центрі (висновку за результатами комплексної оцінки розвитку дитини, психолого-педагогічної допомоги) необхідно попередньо записатися за телефоном – (057) 725-17-42.

Електрона скринька: kharkiv_irc@ukr.net

Адреса: Харківського ІРЦ: вул. Гвардійців-Широнинців 38 Г (метро Студентська, трол. №42, зупинка Валентинівська).

Інклюзивна освіта

Інклюзивне навчання

Національною доктриною розвитку освіти України в ХХІ столітті чітко визначено, що рівний доступ до якісної освіти є національним пріоритетом і передумовою виконання міжнародного та національного законодавства щодо реалізації прав громадян (незалежно від національності, статі, соціального походження і майнового стану) на отримання якісної освіти. Світовою тенденцією сучасності є прагнення до деінституалізації та соціальної адаптації осіб з особливостями психофізичного розвитку, починає формуватися нова культурна і освітня норма – повага до людей фізично та інтелектуально неповносправних.

Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання, що передбачає спільне перебування дітей із порушеннями психофізичного розвитку з їх здоровими однолітками.

Головний принцип інклюзивного навчання

  • перебування дітей з певними порушеннями в масовій дошкільній групі, оволодіння нею знаннями, вміннями та навичками нарівні із здоровими однолітками;
  • соціально медико - педагогічний супровід дітей;
  • забезпечення належних умов для навчання, виховання корекційно - компенсаторної роботи, матеріально - технічне, кадрове, фінансове забезпечення.

Інклюзивний підхід

Створення таких умов, за яких діти мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими потребами, які перебувають в масовій дошкільній групі. Водночас, усі діти в таких умовах краще адаптуються до навколишнього середовища оволодівають соціальними навичками почуваються більш самостійними потрібними в суспільстві.

Переваги інклюзивної освіти для дітей з особливими освітніми потребами

  • Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується:
  • моторний
  • мовний
  • соціальний
  • емоційний
  • розвиток дитини.
  • Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
  • У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.

/Files/images/tiger_1329662738.png

ОФІЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ

Проект Концепції розвитку інклюзивної освіти

Всеукраїнський фонд «Крок за Кроком». Проект «Інклюзивна освіта»

Офіційний веб-сайт проекту «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні».

МЕТОДИКА

Сайт, присвячений розкриттю проблемних питань освіти дітей з особливими потребами. Задачі працівників корекційної педагогіки. Інформаційно-методичне обслуговування педагогів інтернатних установ, фахівців корекційної служби.

Інклюзивна освіта: основні положення. Діти з особливими освітніми потребами: методичні рекомендації

СТАТТІ

Інклюзивна освіта

Ворон М., Кавун Ю. Інклюзивна освіта: українські реалії

Гончаренко C. Інклюзивна освіта приживається в звичайних школах

Про інклюзію як освітню цінність та необхідність її впровадження в Україні - інтерв'ю з виконавчим директором Всеукраїнського фонду "Крок за кроком" Юлією Найдою.

Зварічук С. Особливості інклюзивної освіти

Стаття про інклюзію в школі на веб-сайті «Вчитель вчителю, учням та батькам».

Інклюзивна освіта. Дитина дитині - друг

Соціальний експеримент "Інтегроване навчання дітей з обмеженими фізичними можливостями" у київській школі №168.

Клименюк Н.В. Інклюзія людей з особливими потребами до суспільного життя: історичний аспект

Історія розвитку та функціонування моделі «Інклюзивна освіта».

Колупаєва А.А. Інклюзія як напрям освітнього реформування

Мігалуш А.О. Інклюзивна освіта - шлях до всебічного розвитку дітей

Новіцкі Е.А. Інклюзія учнів з порушенням розвитку: ставлення і запропоновані підлітками стратегії

Особливості інклюзивної освіти

Складності в процесі інклюзії учнів з особливими навчальними потребами у звичайній школі: реферат

Софій Н.,Найда Ю. Діти з особливими освітніми потребами

Становіч П., Джордан Е. Інклюзія як професійний розвиток



Кiлькiсть переглядiв: 1203

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.