Шановні батьки!
Ви можете звернутись по допомогу в комунальний заклад "Харківський інклюзивно-ресурсний центр Харківської міської ради"
Для отримання послуг в Харківському інклюзивно-ресурсному центрі (висновку за результатами комплексної оцінки розвитку дитини, психолого-педагогічної допомоги) необхідно попередньо записатися за телефоном – (057) 725-17-42.
Електрона скринька: kharkiv_irc@ukr.net
Адреса: Харківського ІРЦ: вул. Гвардійців-Широнинців 38 Г (метро Студентська, трол. №42, зупинка Валентинівська).
Інклюзивна освіта
Інклюзивне навчання
Національною доктриною розвитку освіти України в ХХІ столітті чітко визначено, що рівний доступ до якісної освіти є національним пріоритетом і передумовою виконання міжнародного та національного законодавства щодо реалізації прав громадян (незалежно від національності, статі, соціального походження і майнового стану) на отримання якісної освіти. Світовою тенденцією сучасності є прагнення до деінституалізації та соціальної адаптації осіб з особливостями психофізичного розвитку, починає формуватися нова культурна і освітня норма – повага до людей фізично та інтелектуально неповносправних.
Тому важливого значення набуває інклюзивне навчання, що передбачає спільне перебування дітей із порушеннями психофізичного розвитку з їх здоровими однолітками.
Головний принцип інклюзивного навчання
- перебування дітей з певними порушеннями в масовій дошкільній групі, оволодіння нею знаннями, вміннями та навичками нарівні із здоровими однолітками;
- соціально медико - педагогічний супровід дітей;
- забезпечення належних умов для навчання, виховання корекційно - компенсаторної роботи, матеріально - технічне, кадрове, фінансове забезпечення.
Інклюзивний підхід
Створення таких умов, за яких діти мають однаковий доступ до освіти, у тому числі діти з особливими потребами, які перебувають в масовій дошкільній групі. Водночас, усі діти в таких умовах краще адаптуються до навколишнього середовища оволодівають соціальними навичками почуваються більш самостійними потрібними в суспільстві.
Переваги інклюзивної освіти для дітей з особливими освітніми потребами
- Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується:
- моторний
- мовний
- соціальний
- емоційний
- розвиток дитини.
- Ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами.
- Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
- Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
- У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
ОФІЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ
Проект Концепції розвитку інклюзивної освіти
Всеукраїнський фонд «Крок за Кроком». Проект «Інклюзивна освіта»
Офіційний веб-сайт проекту «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні».
МЕТОДИКА
Інклюзивна освіта: основні положення. Діти з особливими освітніми потребами: методичні рекомендації
СТАТТІ
Ворон М., Кавун Ю. Інклюзивна освіта: українські реалії
Гончаренко C. Інклюзивна освіта приживається в звичайних школах
Зварічук С. Особливості інклюзивної освіти
Стаття про інклюзію в школі на веб-сайті «Вчитель вчителю, учням та батькам».
Інклюзивна освіта. Дитина дитині - друг
Клименюк Н.В. Інклюзія людей з особливими потребами до суспільного життя: історичний аспект
Історія розвитку та функціонування моделі «Інклюзивна освіта».
Колупаєва А.А. Інклюзія як напрям освітнього реформування
Мігалуш А.О. Інклюзивна освіта - шлях до всебічного розвитку дітей
Новіцкі Е.А. Інклюзія учнів з порушенням розвитку: ставлення і запропоновані підлітками стратегії
Особливості інклюзивної освіти
Складності в процесі інклюзії учнів з особливими навчальними потребами у звичайній школі: реферат
Софій Н.,Найда Ю. Діти з особливими освітніми потребами
Становіч П., Джордан Е. Інклюзія як професійний розвиток
Коментарi